اخبار و تازه ها

راهکارهای طبیعی برای کاهش فشار خون بالا

فشار خون بالا یا پر فشاری خون بالا به عنوان یک بیماری خطرناک میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. در آن فشار خون در دیواره عروق به سطح خطرناکی می رسد که با گذشت زمان به قلب آسیب می رساند و جای خود را به مشکلات قلبی مانند سکته مغزی و حمله قلبی می دهد.

پزشکی
راهکارهای طبیعی برای کاهش فشار خون بالا

فشار خون بالا یا پر فشاری خون بالا به عنوان یک بیماری خطرناک میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. در آن فشار خون در دیواره عروق به سطح خطرناکی می رسد که با گذشت زمان به قلب آسیب می رساند و جای خود را به مشکلات قلبی مانند سکته مغزی و حمله قلبی می دهد.

پس از تشخیص این بیماری در صورت عدم درمان می تواند کشنده باشد. خوشبختانه روش های متعددی برای کنترل سطح فشار خون وجود دارد. داروها تنها یک راه برای کنترل آن محسوب می شوند و سایر درمان های طبیعی نیز می توانند در دراز مدت به کنترل فشار کمک کنند. به گزارش تایمزسوفاندیا، در اینجا چند روش برای کنترل فشار خون توضیح داده شده است.

مصرف سدیم را کاهش دهید

مطالعات متعددی فشار خون بالا را با مصرف زیاد سدیم مرتبط می دانند، همچنین سدیم دلیلی برای سکته مغزی محسوب می شود. حتی یک کاهش جزئی در میزان مصرف روزانه سدیم می تواند فشار را در صورت فشار خون بالا 5 تا 6 میلی متر جیوه کاهش دهد.

اثرات مصرف سدیم در افراد مختلف متفاوت است. حتی به طور کلی افراد باید مصرف مواد غذایی فرآوری شده شور را برای حفظ سلامتی خود محدود کنند. افراد عادی نباید بیش از 2 هزار و 300 میلی گرم نمک در روز مصرف کنند.

مصرف پتاسیم را افزایش دهید

پتاسیم یک ماده مغذی ضروری برای همه افرادی که از فشار خون بالا رنج می برند محسوب می شود. این ماده معدنی مورد نیاز بدن در مقادیر کم به خلاص شدن از شر سدیم اضافی و کاهش فشار روی عروق خونی کمک می کند.

مواد غذایی فرآوری شده و بسته بندی شده دارای سدیم بیشتری هستند و برای متعادل سازی آن باید مواد غذایی سرشار از پتاسیم بیشتری در برنامه غذایی خود بگنجانید. برخی از مواد غذایی شامل موارد زیر است:

سبزی ها: سبزی های برگ دار، گوجه فرنگی سیب زمینی و سیب زمینی شیرین

میوه: خربزه، موز، آووکادو، پرتقال و زردآلو

سایر موارد: آجیل و دانه ها، شیر، ماست، ماهی تن و آزاد

به طور منظم ورزش کنید

ورزش منظم برای هر فردی بسیار مهم است. مطالعات نشان می دهد هر فرد باید 30 تا 45 دقیقه به طور منظم ورزش کند تا سالم بماند و خطر بیماری های مزمن را کاهش دهد.

حتی برای افرادی که از مشکل فشار خون بالا رنج می برند گزینه ضروری محسوب می شود. ورزش منظم می تواند ضمن تقویت قلب به آن برای پمپاژ موثرتر خون کمک کند و فشار را بر شریان ها کاهش دهد. حتی پیاده روی روزانه به مدت 40 دقیقه نیز برای حفظ سلامتی و ایمنی کافی است.

مصرف الکل را محدود کرده و سیگار را ترک کنید

سیگار و الکل هر دو می توانند در فشار خون بالا نقش داشته باشند. تحقیقات نشان می دهد الکل می تواند در 16 درصد موارد فشار خون بالا در سراسر جهان نقش داشته باشد. الکل و نیکوتین هر دو به طور موقت سطح فشار خون را افزایش داده و به عروق خونی آسیب می رسانند. از آنجا که هر دو مورد به عنوان آسیب رسان به سلامتی شناخته شده اند بهتر است یکبار برای همیشه آنها را نار بگذارید.

مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده را کاهش دهید

گزارشات اخیر نشان می دهد مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده و قند اضافه شده در مواد غذایی نیز می توانند به فشار خون بالا منجر شوند. کاهش مصرف این دو ماده غذایی به طور طبیعی سطح فشار خون را مدیریت می کند.

مواد غذایی مانند نان و شکر سفید در جریان خون به سرعت به قند تبدیل می شوند و مشکلاتی ایجاد می کنند، بنابراین به افراد دارای فشار خون بالا توصیه می شود برای کاهش وزن رژیم کم کربوهیدرات داشته باشند. به جای آرد تصفیه شده غلات کامل مصرف کنند و شکر سفید را می توان با عسل یا شکر زرد جایگزین کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید