اخبار و تازه ها, دسته‌بندی نشده

موفقیت در کاهش وزن

گرسنه نمانید
برای اینکه گرسنگی مانع کاهش وزن شما نشود، در فواصل زمانی کوتاه، وعده‌های کوچک بخورید و سعی کنید هر وعده، یا میان‌وعده شامل مقداری پروتئین و چربی باشد. هردوی اینها دیر هضم هستند و گرسنگی بعدی را به تاخیر می‌اندازند.

به اندازه غذایتان توجه کنید
حجم و مقدار غذاها باید منطقی باشد. شاید حدود یک هفته طول بکشد تا اندازه‌ها دستتان بیاید.

از روی احساسات غذا نخورید
خیلی از ما به احساسمان اجازه می‌دهیم در مورد غذا خوردن ما تصمیم بگیرد.

بیایید از غذا به عنوان برطرف کننده استرس استفاده نکنیم و به واکنش‌هایمان نسبت به فشارهای روحی جهت مثبت بدهیم.

در این موارد می‌توانیم به جای خوردن، راه دیگری پیدا کنیم، مثل گوش کردن به موسیقی، یا گذراندن وقت با دوستان و یا ورزش کردن.

مصرف شیرین‌کننده‌های مصنوعی را محدود کنید
استفاده از قندهای مصنوعی به کاهش کالری دریافتی کمک می‌کند، ولی در مصرف آنها زیاده‌روی نکنید. تحقیقات نشان می‌دهد قندهای مصنوعی که برای شیرین کردن چای یا قهوه استفاده می‌شود و همین طور نوشابه‌های رژیمی، شما را به خوردن شیرینی عادت می‌دهد و با افزایش ذخیره چربی، بر ضد رژیم شما عمل می‌کند.

جلوی تلویزیون غذا نخورید
وقتی تلویزیون تماشا می‌کنید می‌توانید به راحتی یک بسته پاپ‌کورن یا چیپس و یا یک قوطی کامل بستنی را تا ته بخورید. غذا خوردن را به عنوان یک کار جداگانه در نظر بگیرید و کاملاً به آنچه می‌خورید توجه داشته باشید.

به ادویه‌جات اهمّیت بدهید
کره، مایونز و انواع سُسهایی که در رستوران‌ها استفاده می‌شود منبع کالری هستند. اگر می‌خواهید غذایتان را مزه‌دار کنید، از آبلیمو، پودر سبزیجات و یا ادویه‌جات مختلف استفاده کنید.
زیاد در رستوران غذا نخورید

حتی اگر حجم و مقدار غذایتان به‌اندازه باشد، بیرون غذا خوردن باعث می‌شود مقداری چربی اضافی پنهان به غذایتان افزوده شود. آشپزهای رستوران‌ها برای بهتر شدن طعم غذا معمولاً مقدار زیادی روغن و کره به آن اضافه می‌کنند که با چشم قابل تشخیص نیست.

حواستان به کالری نوشیدنی‌های شیرین باشد
به نوشیدنی‌ها هم به اندازه غذا دقت کنید. نوشابه‌ها و آبمیوه‌ها مقدار زیادی قند و کالری دارند.

از سریع خوردن خودداری کنید
تند خوردن باعث می‌شود قبل از این که به حالت سیری برسید مقدار زیادی غذا بخورید و چیزی از طعم و مزه آن هم متوجه نشوید. برنامه خود را طوری تنظیم کنید که وقت کافی برای غذا خوردن و لذت بردن از آن داشته باشید.

ورزش را به برنامه‌تان اضافه کنید
ورزش هم کالری می‌سوزاند و هم سوخت‌وساز را بالا می‌برد و بنابراین بدن شما حتی در حال استراحت هم کالری بیشتری مصرف خواهد کرد.

آگاهانه غذا بخورید
بعضی وقت‌ها ما به غذاها و هله‌هوله‌هایی که دم دستمان هستند ناخنک می‌زنیم و بعد حتی آنها را فراموش می‌کنیم. همیشه به چیزی که در دهان می‌گذارید توجه کنید. موقع خوردن فقط روی چیزی که می‌خورید تمرکز کنید و به چیز دیگری فکر نکنید.

یادداشت روزانه بردارید
یک دفترچه یادداشت بردارید و هرچه در طول روز می‌خورید را در آن بنویسید. دفتر همیشه همراهتان باشد تا هرچیزی را بلافاصله یادداشت کنید. حتی اگر یک گاز هم باشد بنویسید! این کار شما را وادار می‌کند به آنچه که می‌خورید توجه کنید. شاید در ابتدا به نظر کسل کننده بیاید ولی به شما کمک خواهد کرد زودتر عادات غذایی خوب را یاد بگیرید.

این روشها را دائمی ‌کنید
به یاد داشته باشید رژیم‌های کوتاه‌مدت، نتایج کوتاه‌مدت دارند. تنها راه موفقیت در کاهش وزن پایدار، ایجاد تغییرات کوچک ولی همیشگی در شیوه زندگی است. اگر موقتاً دچار لغزش شدید، ناامید نشوید. تغییرات خوب را به روش زندگی‌تان تبدیل کنید، هر چقدر هم که طول بکشد!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید