اخبار و تازه ها

خطای کاهش وزن

آیا سالاد باعث چاقتر شدن ما می شود؟

دیروز اتفاق جالبی افتاد. یکی از دانشجویان دوره‌ی کاهش وزن چیزی آموخت که دانستنش برای هر شخصی واجب است. در دوره‌ی کاهش وزن دانشجویان دوره فرم‌هایی پُر می‌کنند که فوق‌العاده به آنها کمک می‌کند تا نسبت به خصوصیات خود آگاه شوند. هر فرم ۵ تا ۱۰ دقیقه وقت‌شان را می‌گیرد اما چیزهایی را روشن می‌کند که شاید تا آن موقع درباره اش اطلاعی نداشته‌اند یا به آنها توجه نمی‌کردند.

با پر کردن یکی از فرم‌ها افراد می‌آموزند چگونه غذاخوری هستند. شاید تعجب کنید. شاید بگویید من می‌دانم چگونه غذاخوری هستم. اما وقتی فرم‌ها پر می‌شوند نتایج گاهی آن‌چیزی نیست که فکرش را می کردیم. در آینده حتما درباره‌ی افرادی که به شکل‌های گوناگون غذا می‌خورند مقاله‌ای می‌نویسم.

یکی از انواع افراد غذاخور آنهایی هستند که به دلایل عاطفی و احساسی و برای بهبود حال خود غذا می‌خورند. این دست از غذاخورها بخش بزرگی از افراد را شامل می‌شوند. در واقع غذا به یک حال خوب کن تبدیل می‌شود. اما گاهی دانشجویان دوره‌ی کاهش وزن وقتی فرم‌ها را پر می‌کنند متوجه می‌شوند که برخلاف تصور خود یک غذاخور احساسی نیستند.

یکی از انواع غذاخورها، غذاخورِ مردم راضی کن هستند. غذاخورِ مردم راضی کن در واقع فردی است که نه از سر گرسنگی یا نیاز بلکه بخاطر همراهی با دیگران غذا می‌خورد. این افراد برای پر کردن احساس تنهایی خود و اغلب برای ناراحت نشدن دیگران، بدون اینکه واقعا از نظر فیزیولوژیک گرسنه باشند شروع به خوردن می‌کنند.

اما چرا دانستن اینکه چگونه غذاخوری هستیم به ما کمک می‌کند؟

تصور کنید برای اولین در عمرتان نسبت به وجود یک لامپ که روشنایی به وجود می‌آورد کنجکاو شده‌اید. اگر ندانید که لامپ گرم است و جریان الکتریسیته باعث روشنایی‌اش شده است، احتمالا به خودتان آسیب می‌زنید. زیرا ممکن است به یک لامپ روشن دست بزنید یا روی آن آب بپاشید. یا وقتی به خانه بر میگردیم و متوجه بوی گاز می‌شویم اگر ندانیم که هر جرقه‌ای احتمال دارد به انفجار یا آتش سوزی تبدیل شود، شاید کار اشتباهی انجام بدهیم. اما چه چیزی باعث می‌شود به لامپ روشن دست نزنیم؟ یا وقتی بوی گاز را استشمام می‌کنیم کبریت روشن نکنیم؟ دلیلش شناخت است. شناخت از اینکه خطری وجود دارد. بنابراین اگر ما نسبت به چیزهایی که فکر می‌کنیم اهمیت ندارند شناخت پیدا کنیم می‌توانیم خودمان را از بند مشکلات رها کنیم.

بیایید به این فکر کنید که بعضی از باورها و تفکرات درون ذهن ما اشتباه هستند، بنابراین شناخت یا بازشناخت چیزهایی که به ظاهر بی اهمیت هستند به ما کمک می‌کنند به بعضی از تفکرات یا باورهای خود جور دیگری نگاه کنیم. حالا اگر مطمئن هستید چگونه غذاخوری هستید خیلی مطمئن نباشید زیرا ممکن است اشتباه کنید.

در ویدئوی‌ جدید بنام خطای کاهش وزن باوری پنهان را به چالش کشیده‌ام که ذهن شما را قلقلک می‌دهد. نکته‌ای که شاید مهم به نظر نرسد اما مسیر کاهش وزن با شناخت نکات ریز و درشت هموار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید