اخبار و تازه ها

در محل کار هم میتوان وزن کم کرد؟

خیلی شنیده‌ایم که به خاطر پشت میزنشینی‌ام نمی‌توانم برنامه‌ کاهش وزن را به درستی اجرا کنم. بهانه‌ای از این قبیل که کاهش وزن برای افرادی مناسب است که کار و مشغله‌ای ندارند و می‌توانند در خانه نشسته و ملزومات یک برنامه کاهش وزن را بدون دغدغه اجرا کنند. اگر پشت میزنشین هستید با رعایت هفت توصیه زیر می‌توانید از همان پشت میز کارتان هم کاهش وزن حقیقی داشته باشید.

همانطور که می‌دانید برای کاهش وزن باید بیشتر از کالری دریافتی‌، کالری بسوزانید. اگر پنج روز هفته، کل روز پشت میز می‌نشینید، به خاطر سطح پایین فعالیت بدنی‌تان و هله و هوله‌هایی که برای تنوع دادن به کار و خستگی در کردن می‌خورید، مانع از موفقیت‌تان در کاهش وزن خواهد شد

بنابراین تنها راه حل ممکن اینست که میزکارتان را تبدیل به وسیله‌ای برای کاهش وزن کنید.

افرادی که در این امر موفق بوده‌اند، ترفندهای زیر را موثر یافته‌اند:

آگاهانه میان وعده بخورید.

اکثریت مردم وقتی پشت کامپیوتر می‌نشینند چیزی می‌خورند. اگر شما هم جزو این گروه افراد هستید، خودتان را آماده کنید. خوراکی‌های سالم و مغذی دم دستتان بگذارید تا زمانی که احساس گرسنگی کردید و خواستید چیزی بخورید، یک دفعه خود در حال خریدن هله هوله‌ها و خوراکی‌های ناسالم از بوفه اداره نبینید. با خودتان میوه‌های تازه، سبزیجات، خشکبار و مغزدانه‌ها را سرکارتان بیاورید. یک پیشنهاد هوشمندانه برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند:

“خوراکی‌هایتان را روی میز پخش نکنید. بلکه آنها را در کمدی یا قفسه‌ای، دور از چشم و ذهنتان قایم کنید. اگر این روش کارساز نیست فقط برای رفع نیاز روزانه‌، همراهتان خوراکی داشته باشید.”

آب بنوشید.

علاوه بر خوراکی‌های سالم، یک لیوان پر از آب یا بطری آب روی میزکارتان بگذارید و تا آخر روز حداقل هشت لیوان آب بنوشید.

برای ناهارتان برنامه ریزی کنید.

می‌توانید فقط نصف ناهار اداره را بخورید و نصف دیگرش را نگه دارید تا زمانی که عصر هوس خوردن چیپس و کرانچی به سرتان زد، نصف غذای ظهرتان را بخورید.
اگر هم بتوانید غذا را از خانه بیاورید، عالی می‌شود چون در این صورت می‌توانید حجم مصرفی و کالری غذایتان را به راحتی کنترل کنید.

حجم غذای مصرفی‌تان را کنترل کنید.

بسته غذایی که دستتان می‌رسد را باز کنید و در ظرفی مقدار غذای مناسبتان را بریزید و مراقب سروینگ‌های مصرفی‌تان هم باشید تا براساس نیازتان همه گروههای غذایی را دریافت کنید و با خوردن بیشتر از یک گروه غذایی، گروه دیگری را حذف نکرده باشید.

حرکت کنید!

– حتی اگر به اندازه ده دقیقه هم که شده ورزش کنید. وقت ناهارتان بلند شوید و پیاده به پارک نزدیک محل کارتان بروید.

– به جای تلفن زدن و یا فرستادن ایمیل یا پیامک به همکاران در طبقات دیگر اداره، پیاده به سراغشان بروید و مشکلتان را حل کنید.

– با خود قرار بگذارید که به جای سانسور همیشه از پله‌ها استفاده کنید.

ماشینتان را تا جایی که امکان دارد، دورتر از محل کارتان پارک کنید و مسیر مانده تا اداره را پیاده طی کنید.

– در تقویم خود جایی برای ورزش خالی کنید و مثل دیگر کارهای ضروری‌ از مرخصی‌تان برای ورزش کردن استفاده کنید و به سلامتی‌تان بپردازید.

– می‌توانید از مرخصی ساعتی برای رفتن به باشگاه نزدیک محل کارتان هم استفاده کنید.

– سطح آشغالتان را به جای زیر میز، دورتر از میزتان قرار بدهید تا هر بار که کاغذی را مچاله می‌کنید مجبور به راه رفتن به سمت سطح آشغال شوید.

گوشی تلفن همراهتان را دور از میز کارتان قرار دهید تا هر وقت زنگ زد، پیامکی آمد و یا کاری با آن داشتید بلند شوید و به سمتش حرکت کنید

زمانهای بیکاری‌تان را به ورزش کردن سپری کنید.

قبل از رفتن به محل کار و بعد از فراغت از کار روزانه، برای جبران تمام ساعاتی که پشت میز نشسته‌اید، ورزش کنید. اگر فاصله محل کار تا خانه‌تان زیاد نیست، مسیر خانه تا اداره و اداره تا خانه را پیاده طی کنید. اگر هم ساعات شلوغی کارتان تمام می‌شود و مجبورید مدت زیادی در ترافیک بمانید تا با اعصابی خرد به خانه برسید، یک ساعتی در باشگاه نزدیک محل کارتان ورزش کنید تا ساعات اوج ترافیک سپری شود و سپس به خانه بروید، تازه شاید زودتر از همیشه هم برسید!

با همکارانتان ورزش کنید.

همکارانی که سالم غذا می‌خورند را برای همنشینی در وقت ناهار انتخاب کنید و یا تیمی از همکاران برای ورزش و یا کم کردن وزن تشکیل دهید. حتی با رئیس اداره‌تان صحبت کنید شاید سرمایه و یا مکانی برای تیم‌تان تدارک ببیند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید