اخبار و تازه ها

رژیم لاغری رژیم لاغری شکم به کمک ۵ +۱ نکته کلیدی توسط متخصصان تغذیه

رویا داشتن شکم تخت و صاف همیشه بسیاری از افراد را در اندوه و حسرت فرو می‌برد. در این مقاله قصد داریم یک رژیم لاغری شکم مناسب برای شما معرفی کنیم که بدون زحمت به هیکل دلخواه خود برسید. با جیمیتو همراه باشید.

 

چند نکته برای رعایت رژیم لاغری شکم

  • رژیم متعادل را دنبال کنید: رژیم لاغری شکم متعادل به این معناست که علاوه بر مناسب بودن میزان کالری، درصد مواد غذایی مختلف نیز در حد معقول باشد.
  • متناسب با بدن شما باشد: متخصص تغذیه شما باید تمامی مشخصات فیزیکی، سبک زندگی، سطح فعالیت و… را در اختیار داشته باشد تا بر اساس آن رژیم لاغری شکم شما را تنظیم کند.
  • از مواد مغذی باشد: نباید از مواد قندی ساده تشکیل شده باشد و در آن چربی طبیعی مانند روغن زیتون وجود داشته باشد و سرشار از فیبر بوده و مقدار کربوهیدرات کمی داشته باشد. 

رژیم لاغری شکم به کمک 5 +1 نکته کلیدی توسط متخصصان تغذیه

این مواد غذایی را در رژیم خود قرار دهید

برای اینکه رژیم لاغری شکم را به درستی اجرا کنید باید دور برخی از مواد غذایی را خط بکشید و در عوض به خوردن سایر مواد غذایی توجه بیشتری داشته باشید.

رژیم لاغری شکم به کمک 5 +1 نکته کلیدی توسط متخصصان تغذیه

۱- خوردن دارچین را فراموش نکنید

دارچین نه تنها بهترین ادویه برای سوزاندن چربی است، بلکه  دارای خواص بی شماری برای سلامتی است. دارچین ترشح قند خون و تولید انسولین را کاهش می دهد و این موضوع  کمک می کند تا چربی کمتری از وعده های غذایی را  به عنوان چربی ذخیره، جذب کنید. بنابراین در رژیم لاغری شکم آن را جای دهید.

رژیم لاغری شکم به کمک 5 +1 نکته کلیدی توسط متخصصان تغذیه

۲- چای سبز بیشتر بنوشید

چای سبز یک نوشیدنی استثنایی سالم است. که شامل کافئین و آنتی اکسیدان است، که هر دو به نظر می رسد به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کنند. آن را در رژیم لاغری شکم قرار دهید.

رژیم لاغری شکم به کمک 5 +1 نکته کلیدی توسط متخصصان تغذیه

۳- شکلات تلخ معجزه می‌کند

مانند بسیاری از دشمنان چربی، شکلات حاوی فلاونوئید است؛ به همین دلیل محققین اسپانیایی در پژوهش اخیر خود روی ۱۴۵۸ نوجوان، دریافتند کسانی که شکلات بیشتری مصرف می‌کنند، کمر باریک‌تری دارند. روزانه حدود ۳۰ گرم شکلات تلخِ ۷۰درصد مصرف کنیم.

رژیم لاغری شکم به کمک 5 +1 نکته کلیدی توسط متخصصان تغذیه

۴- سرکه انار لاغرتان می‌کند

یکی از خوراکی‌های مناسب برای رژیم لاغری شکم ، سرکه انار است. تحقیقات نشان می‌دهد، مصرف ۳۰ میلی‌لیتر سرکه‌ی انار در زنانِ دچار اضافه وزن به مدت ۸ هفته، باعث کاهش ۳٫۷ درصدی چربی شکمی و در نهایت باعث لاغری شکم در آنها شده است.

رژیم لاغری شکم به کمک 5 +1 نکته کلیدی توسط متخصصان تغذیه

۵- ماست و آجیل بیشتر بخورید

با توجه به تحقیق انجام‌شده در دانشکده‌ی بهداشت عمومی هاروارد، خوردن ماست و آجیل در درازمدت برای کاهش وزن، موثر تر از خوردن میوه‌ها و سبزیجات است.

رژیم لاغری شکم به کمک 5 +1 نکته کلیدی توسط متخصصان تغذیه

۶- حتما فلفل قرمز بخورید

مصرف چیلی و سایر فلفل‌های تند نیز به کاهش وزن کمک می‌کند، چون آنها سرعت سوخت و ساز شما را افزایش می‌دهند. با توجه به تحقیقی از دانشگاه پردیو، فلفل هندی باعث کاهش اشتها می‌شود و کالری‌ها را سریع‌تر می‌سوزاند. بنابراین در رژیم لاغری شکم به این ماده غذایی نیاز بیشتری دارید.

 

نکات تکمیلی برای رژیم لاغری شکم

  • هیچ رژیم غذایی برای عموم مردم توصیه نمی‌شود.
  • بهترین رژیم لاغری شکم ، رژیمی است که بر اساس شرایط خاص شخص تنظیم شده باشد.
  • رژیم مناسبی که لاغری پایدار را برای شما رقم زند، باید اصولی، متعادل و شامل تمامی گروه‌های غذایی اما از منابع سالم باشد.
  • اگر تاکنون در راه کاهش وزن شکست خورده‌اید، شک نکنید که راهی که پیموده‌اید اشتباه بوده و یا صبر و شکیبایی کافی را نداشته‌اید.
  • بهترین منبع برای دریافت رژیم لاغری شکم متخصص های تغذیه هستند که با دریافت اطلاعات و شرایط شما برنامه تخصصی برایتان تنظیم کنند. 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید