اخبار و تازه ها

طرز تهیه اوتمیل برای لاغری

اگر شما تصمیم به کاهش وزن‌ دارید، اوتمیل برای لاغری یک‌ راه سالم و رضایت بخش است. جو دو سر یک منبع تغذیه ای است که می تواند به کاهش وزن شما کمک کند و در عین‌ حال شما را سیر و راضی نگه دارد. ماهیت همه کاره اوتمیل به شما این امکان را می دهد دستورالعمل های خوشمزه و آسان را برای لذت بردن از آن پیدا کنید. یک اسموتی خوشمزه یا چند پنکیک تازه می‌تواند بهترین صبحانه یا میان وعده شما در طول روز باشد.

اوتمیل نام دیگر جو دو سر یا بلغور است. جو دو سر یکی از سالم‌ترین غلاتی است که در دسترس همه قرار دارد. اگر آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید به ‌راحتی می‌توانید از آن برای کاهش وزن خود بهره ببرید. یکی از بهترین صبحانه‌ ها و میان وعده‌هایی که با جو دوسر می‌توان تهیه کرد، اوتمیل است. اوتمیل به دلیل محتوای فیبر بالایی که دارد باعث سیری می‌شود و آن را به گزینه‌ای عالی برای کاهش وزن تبدیل می‌کند.

دستور تهیه اوتمیل برای لاغری

انواع مختلفی از دستور تهیه اوتمیل برای لاغری موجود است. ترکیب اوتمیل با کره بادام ‌زمینی، دانه‌های کتان و چیا، پنکیک جو دوسر با دارچین و…

ما در این مطلب به دستور تهیه یکی از محبوب‌ترین اوتمیل ها برای لاغری می پردازم. این روش یکی از ساده‌ترین راه ها برای آماده کردن اوتمیل برای لاغری و کاهش وزن است، در این دستور غذا، شما حتی مجبور نیستید جو دو سر را بپزید و همچنان می‌توانید تمام مواد مغذی بدن را دریافت کنید.

مواد لازم:

نصف فنجان جو دوسر

مقداری دانه چیا

مقداری دانه کتان

شیر، اما اگر تمایلی به استفاده از شیر ندارید یا نمی‌خواهید شیر اضافه کنید، می‌توانید از شیر سویا، شیر نارگیل، شیر بادام، یا آب ساده استفاده کنید.میوه‌های دلخواه شمامیوه خشک یا آجیل در صورت تمایل پودر هل خانگی

یک ‌کاسه عمیق و یک قاشق برای مخلوط کردن همه آن

در یک‌ کاسه عمیق، جو دوسر و شیر را با هم مخلوط‌ کنید و سپس روی آن دانه‌های چیا و دانه‌های کتان را اضافه کنید.پودر هل و میوه‌های خشک را اضافه کرده و حالا به‌آرامی با قاشق مخلوط ‌کنید و یک ‌شب یا حداقل 8 ساعت در یخچال نگه‌داری کنید.

صبح دانه ها و فرنی شما غلیظ تر می‌شوند و به قوام خامه‌ای می‌رسند. میوه های دلخواه را خرد کرده و روی آن اضافه کنید.

این یک گزینه عالی برای صبحانه است، به‌خصوص زمانی که می‌خواهید از اوتمیل برای لاغری استفاده کنید. با این وعده شما برای مدت طولانی‌تری احساس سیری و انرژی می‌کنید.

آیا اوتمیل به لاغری کمک می کند؟

شاید برای شما نیز این سؤال پیش‌ آمده باشد که آیا اوتمیل به لاغری کمک می کند یا خیر؟ در زیر با چند دلیل ساده به شما ثابت می‌کنیم که اوتمیل می‌تواند تا حد زیادی در کاهش وزن موثر باشد.

اوتمیل یک وعده کامل و مفید غذایی است و به دلیل داشتن فیبر بالا، شاخص گلیسمی پایین، پروتئین گیاهی، مواد مغذی ضروری و توانایی افزایش سیری، غذایی مقوی و مفید برای کاهش وزن است. محتوای فیبر آن شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد و کالری دریافتی را کاهش می‌دهد. در عین حال، شاخص گلیسمی پایین آن‌ منبع انرژی ثابتی را فراهم می‌کند. اوتمیل به دلیل جودوسر در ترکیب آن همچنین یک منبع پروتئین کامل، غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است و می‌تواند به کاهش اشتها کمک کند. به همین اوتمیل برای لاغری و کاهش وزن در ورزشکاران بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل گنجاندن اوتمیل برای لاغری در رژیم غذایی می‌تواند یک استراتژی عالی برای دستیابی به اهداف کاهش وزن و سلامت کلی شما باشد.

مصرف اوتمیل برای لاغری علاوه بر کمک به کاهش وزن، به هضم غذا نیز کمک می‌کند و شما را از پرخوری و بین وعده‌های غذایی دور می‌کند. اوتمیل دارای مقادیر بالایی از فیبرهای محلول و همچنین مواد مغذی متراکم است. فیبر محلول موجود در جو دوسر، با کاهش سرعت تخلیه معده و افزایش تولید هورمون سیری، اشتها را کاهش می‌دهد. این روند هضم آهسته همچنین به حفظ سطح قند خون ثابت کمک می‌کند. علاوه بر تاثیرات اوتمیل برای لاغری منبع خوبی از پروتئین است که می‌تواند به حفظ و رشد ماهیچه‌ها کمک کند، به‌خصوص زمانی که با یک برنامه ورزشی منظم همراه باشد.

خواص و فواید اوتمیل برای لاغری

خواص و فواید اوتمیل برای لاغری بسیار زیاد است و یکی از سالم‌ترین میان وعده‌های باشگاهی است. اوتمیل سرشار از مواد مغذی ضروری مانند فیبر، ویتامین‌ها، پروتئین و مواد معدنی مانند آهن، منیزیم و روی است. اوتمیل برای سلامت قلب عالیست؛ زیرا حاوی بتا گلوکان هستند. این نوعی فیبر محلول است که به کاهش سطح کلسترول در خون کمک می‌کند و خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهد. جودوسر همچنین به تنظیم سطح قند خون کمک می‌کند.

شاخص گلیسمی پایین

شاخص گلیسمی موجود در اوتمیل بسیار پایین است و این یکی از فواید اوتمیل برای لاغری است. شاخص گلیسمی (GI) سرعت تبدیل کربوهیدرات‌های موجود در غذا به گلوکز و آزاد شدن آن‌ها در جریان خون را اندازه‌گیری می‌کند. غذاهای با GI بالا به‌ سرعت هضم می‌شوند و منجر به گرسنگی و پرخوری می‌شوند ولی در اوتمیل این شاخص در سطح پایینی قرار دارد. این‌ محصول به‌آرامی هضم می‌شود و منجر به آزاد شدن تدریجی گلوکز و تأمین انرژی ثابت می‌شود.

همچنین این کار باعث کاهش گرسنگی در فرد و جلوگیری از پرخوری‌ها و ریزخواری‌های در طول روز می‌شود. همچنین طبق تحقیقات، GI پایین از تجمع چربی در بدن نیز جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، انتشار آهسته گلوکز به تثبیت سطح قند خون کمک می‌کند که برای سلامت کلی مفید است.

پروتئین بالا

جو دوسر یک پروتئین گیاهی سالم است که آن را به گزینه‌ای عالی برای گیاهخواران تبدیل می‌کند. اگر شما به تازگی تصمیم به کاهش وزن و لاغری از طریق گیاهخواری گرفته‌اید، اوتمیل یک پیشنهاد مناسب است. طبق مطالعات انجام ‌شده، پروتئین برای حفظ و ساخت توده عضلانی بدن ضروری است و نقش زیادی در کاهش وزن در افراد دارد. پروتئین همچنین می‌تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد و منجر به افزایش کالری سوزی می‌شود. از این رو اوتمیل برای لاغری بسیاری مفید است. جودوسر موجود در اوتمیل حاوی مقدار زیادی از اسیدهای آمینه است که در ساخت پروتئین لازم برای بدن نقش زیادی دارند.

نقشی که پروتئین در بدن دارد این است که باعث افزایش احساس سیری می‌شود و در نتیجه اشتها را کاهش می‌دهد. از این طریق دریافت کالری نیز کاهش می‌یابد؛ بنابراین با گنجاندن اوتمیل در رژیم غذایی خود، می‌توانید پروتئین کافی برای حمایت از اهداف کاهش وزن خود دریافت کنید و درعین‌حال از یک وعده غذایی خوشمزه و مغذی لذت ببرید.

افزایش سیری

این وعده غذایی مفید می‌تواند به افزایش سیری کمک کند، به این معنی که برای مدت طولانی‌تری احساس سیری می‌کنید و نیازی به خوردن مکرر میان وعده ندارید. علت این موضوع فیبر و پروتئین موجود در در آن است که به‌تدریج هضم می‌شود و شما برای مدت طولانی نیز به مصرف مواد غذایی مختلف ندارید. تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از اوتمیل برای صبحانه به شما کمک می‌کند به برنامه کاهش وزن خود پایبند باشید و از تسلیم شدن در برابر هوس‌های ناسالم خودداری کنید؛ بنابراین، تبدیل اوتمیل به بخشی از رژیم غذایی می‌تواند یک استراتژی عالی برای دستیابی به اهداف کاهش وزن باشد.

تامین مواد مغذی

اوتمیل می‌تواند مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را تامین کند. طیف وسیعی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری مانند ویتامین B، آهن و منیزیم با مصرف اوتمیل وارد بدن شما می‌شود. این مواد مغذی به حفظ سلامتی و ارتقای سلامت کلی کمک می‌کنند. به‌عنوان‌ مثال، آهن برای تولید گلبول‌های قرمز حیاتی است، درحالی‌که منیزیم برای سلامت استخوان‌ها و عملکرد ماهیچه‌ها ضروری است. شما با مصرف یک وعده اوتمیل علاوه بر لاغری، مواد مورد نیاز بدن خود را در دریافت می‌کنید.