اخبار و تازه ها

با خواص بی‌نظیر میگو آشنا شوید

میگو یکی از رایج‌ترین غذاهای دریایی است که سرشار از مواد کاملاً مغذی بوده و برای سلامتی بسیار مفید است و گنجاندن آن در رژیم غذایی توصیه می‌شود.

 میگو یکی از رایج‌ترین غذاهای دریایی است که سرشار از مواد کاملاً مغذی است. این موجود دریایی خوشمزه مقادیر زیادی از مواد مغذی خاص مانند ید را در بر دارد که در بسیاری از غذاهای دیگر وجود ندارد. میگو سرشار از مشخصات تغذیه‌ای فراوان است. اگر قصد خرید میگو دارید، با ما همراه باشید تا برترین خواص میگو را به شما معرفی کنیم.

مصرف میگو چه فایده‌ای برای سلامتی دارد؟

میگو فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد و این غذای دریایی دارای کالری بسیار کمی است. از سوی دیگر، این غذا فاقد کربوهیدارت است و کالری این غذا از پروتئین فراهم می‌شود. همچنین سرشار از ماده معدنی سلنیوم است که برای سلامت قلب بسیار مفید است.

میگو علاوه بر آنتی اکسیدان‌های آستاگزانتین، منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا ۶ و امگا ۳ است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. برخی افراد معتقدند که کلسترول این موجود دریایی بسیار بالا است و از مصرف میگو خودداری می‌کنند، اما برداشت آنها اشتباه است و ممکن است بیماری‌های قلبی را خطرناک‌تر کنند.

با این حال تحقیقات نشان می‌دهد ممکن است این مسئله برای بیشتر افراد اتفاق نیفتد، زیرا تنها یک چهارم از جمعیت به کلسترول رژیم غذایی حساس هستند. برای بقیه کلسترول در رژیم غذایی فقط ممکن است تأثیر کمی در سطح کلسترول خون داشته باشد. این امر به این دلیل است که بیشتر کلسترول موجود در خون توسط کبد تولید می‌شود و هنگامی که غذاهای پرکلسترول مصرف می‌کنید، کبد شما کلسترول کمتری تولید می‌کند. بنابراین اگر چربی خون دارید، از مصرف میگو نترسید و با خیال راحت از دیگر مزایای این غذای دریایی بهره مند شوید.

تحقیقات نشان داده است که افراد بزرگسال که مرتباً میگو مصرف می‌کنند، توانسته‌اند میزان کلسترول خود را در محدوده نرمال افزایش دهند و تری گلیسیریدها را تا حدودی کاهش دهند. کلسترول و تری گلیسیرید در کاهش خطر بیماری‌های قلبی مؤثر هستند.

یک مطالعه دیگر نشان داد که ۳۵۶ زن که از میگو استفاده می‌کنند، تری گلیسیرید و فشار خون آنها در مقایسه با افرادی که صدف را در رژیم خود قرار نمی‌دهند، به میزان قابل توجهی پایین‌تر است.

تحقیقات همچنین نشان داده است افرادی که به طور مرتب میگو مصرف می‌کنند در مقایسه با افرادی که مصرف نمی‌کنند، کمتر در معرض خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی هستند. اگرچه تحقیقات بیشتری برای کشف نقش میگو در سلامت قلب مورد نیاز است، اما این ماده غذایی خواص مفیدی دارد که ممکن است از کلسترول آن فراتر رود.

هنگام خرید میگو خام، مطمئن شوید که آنها سالم هستند. پوسته‌ها باید شفاف و مایل به خاکستری سبز، برنزه صورتی یا به رنگ صورتی روشن باشند. لبه‌های سیاه یا لکه‌های سیاه روی پوسته‌ها ممکن است نشان دهنده افت کیفیت باشد.

تأثیر مصرف میگو بر سلامت چشم

تحقیقات نشان داده شده است که آستاگزانتین میگو در حفظ سلامتی چشم از جمله محافظت از شبکیه در برابر آسیب اکسیداتیو به ویژه حضور در معرض آفتاب بیش از حد بسیار مهم است. داده‌های اولیه حاکی از آن است که آستاگزانتین در رابطه با سایر مواد مغذی می‌تواند مشکلات تأثیرگذار بر مرکز چشم را بهبود ببخشد.

با مصرف میگو سلامت نوزاد خود را تضمین کنید

برخلاف بیشتر غذاهای دریایی، جیوه میگو تقریباً صفر است. بنابراین مصرف میگو برای زنانی که به دنبال به دست آوردن مزایای سلامتی غذاهای دریایی در دوران بارداری هستند، می‌تواند انتخابی مناسب‌تر باشد. علاوه بر این، میگو بسیاری از مواد مغذی اصلی را که در بارداری مفید است مانند آهن، B12، کلسیم، روی، کولین و پروتئین را فراهم می‌کند.

مصرف میگو و تأثیر آن بر سلامت مغز

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد کولین موجود در میگو برای عملکرد شناختی مفید است. اگرچه تحقیقات محدود است، اما کولین در معالجه زوال عقل و آسیب‌های عصبی برای بیماران سکته مغزی در نظر گرفته می‌شود. علاوه بر این، روغن کریل به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب آستاگزانتین و امگا ۳، اثرات محافظت کننده عصبی دارد که در میگو نیز وجود دارد.

شما می‌توانید برای خرید میگو تازه و ماهی جنوب از فروشگاه اینترنتی ماهی خان اقدام کنید و سفارشات شما در کمترین زمان ممکن و با بسته بندی کاملاً بهداشتی درب منزل ارسال خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید