اخبار و تازه ها

چگونه شکم و پهلو را آب کنیم؟

همهٔ شما به‌خوبی می‌دانید که داشتن یک اندام زیبا و خوش‌فرم، از چه اهمیتی برخوردار است و تا چه حد بر روی اعتمادبه‌نفس افراد تأثیر می‌گذارد. این در حالی است که امروزه بسیاری از افراد به دلایل متعددی ازجمله تغذیهٔ ناسالم، تحرک کم و غیره، دچار اضافه‌وزن و چاقی موضعی هستند. گذشته از این‌که افزایش وزن بر زیبایی ظاهری افراد تأثیر می‌گذارد، سلامتی آن‌ها را نیز به خطر می‌اندازد. از آنجا که بیشتر افراد از چربی موضعی در قسمت شکم و پهلو رنج می‌برند، می‌توانند از روش‌های سالمی که برای این منظور تعریف شده‌است، استفاده کرده و سلامتی و زیبایی را برای خود به ارمغان بیاورند. هر چند برخی از افراد تصور می‌کنند که چربی سوزی شکم و پهلو کمی سخت و چالش برانگیز است، اما همین افراد می‌توانند با روش اصولی ضمن کاهش وزن، چربی‌های شکم و پهلو را آب کنند.

لزوم کاهش وزن و آب کردن شکم

اگر قبل از بررسی روش‌های کارآمد برای چربی سوزی شکم و پهلو، مختصری راجع‌به اهمیت و لزوم کاهش وزن و آب کردن شکم صحبت کنیم، خالی از لطف نخواهد بود. اگر دقت کرده باشید، بیشتر افرادی که دارای اضافه‌وزن هستند، شکم بزرگ و پهلوهای برآمده‌ای دارند. چاقی ناحیهٔ شکم خود معضل جدی دیگری است که باید به درمان آن اهمیت دهید. چاقی شکم تنها به دلیل پرخوری، ناسالم خوری و یا عدم انجام حرکات ورزشی مناسب ایجاد نمی‌شود.چاقی شکمی ممکن است به دلیل مسائل ژنتیکی، استرس زیاد، بی‌خوابی، کیست تخمدان، یائسگی زودرس و مواردی از این قبیل ایجاد شود. این موضوع نشان می‌دهد که ریشهٔ چاقی شکمی خود یک بیماری جدی محسوب می‌شود. چربی شکم علاوه‌بر این‌که زیبایی و تناسب اندام را به هم می‌ریزد، گودی کمر را افزایش داده و کمردردهای جدی را ایجاد می‌کند. به‌علاوه این‌که افزایش چربی در ناحیهٔ شکم به اندام‌های داخلی نیز آسیب رسانده و سبب افزایش چربی دور قلب، ریه، کبد چرب و مشکلاتی از این قبیل شده و احتمال سکتهٔ قلبی، مشکلات تنفسی و بیماری‌های دیگر را افزایش می‌دهد. درنتیجه اگر به این معضل دچار هستید، باید به‌صورت جدی برای چربی سوزی شکم و پهلو و درنتیجه کاهش وزن اقدام کنید.

بهترین روش برای چربی سوزی شکم و پهلو

بسیاری از افراد برای کاهش وزن و یا چربی سوزی شکم و پهلو از قرص لاغری استفاده می‌کنند که از تأییدیهٔ سازمان بهداشت دارو و با مجوز رسمی تولید آن‌ها اطلاعی ندارند. به‌علاوه این‌که قرص‌ها و مکمل‌های لاغری باید به تناسب قد، وزن، میزان چربی و آب بدن در هر فرد تنظیم شده و مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین مصرف خودسرانهٔ این داروها بیشتر از این‌که نتیجهٔ مثبتی داشته باشد، افراد را با مشکلات بیشتری همراه می‌سازد. اولین قدم برای رسیدن به تناسب اندام و آب کردن چربی شکم، مراجعه به یک متخصص تغذیه است.

پزشک تغذیه

پزشک تغذیه با ارائه خدمات مشاوره، اسکن وضعیت بدن شما و بر اساس پیش نیازهای ضروری بدنتان یک رژیم لاغری مناسب را برایتان تنظیم کرده و به شما کمک می‌کند که در مدت زمان مناسب کاهش وزن متعادلی را داشته باشید. همانطور که می‌دانید کاهش وزن سریع در مدت زمان کوتاه بدن شما را با کمبودهای مختلفی مواجه ساخته و حتی ممکن است وزن اولیه‌تان قبل از رسیدن به رژیم ثابت بازگردد یا ممکن است دچار استپ وزنی شوید. راهکارهای مختلفی برای چربی سوزی شکم و پهلو وجود دارد که پزشک متخصص آن‌ها معرفی می‌کند و شما می‌توانید در کنار سالم‌خوری و انجام حرکات ورزشی مناسب و حتی مصرف قرص‌های لاغری از شر چربی‌های شکم و پهلو خلاص شوید.

نکته

افرادی که دارای چربی شکم و چاقی موضعی در ناحیهٔ شکم و پهلو هستند، پس از کاهش وزن، دچار افتادگی و چروک پوست در این قسمت از بدن خود می‌شوند. این موضوع برای بسیاری از افراد به خصوص خانم‌ها، یک دغدغهٔ جدی حتی یک بحران محسوب می‌شود. طبیعتاً پوست شل و چروک برای هیچ‌کسی زیبا به نظر نمی‌رسد. این در حالی است که اگر رژیم لاغری متعادلی داشته باشید و در کنار کاهش وزن آهسته، حرکات ورزشی درستی را انجام دهید، می‌توانید حین کاهش وزن و چربی سوزی شکم و پهلو، پوست شکم خود را کشیده و صاف کنید. برای آب کردن چربی شکم و پهلو، باید کمی صبر و حوصله و البته اراده داشته باشید.

لاغری شکم و پهلو با رژیم لاغری

همان‌طور که اشاره کردیم، منظور از رژیم لاغری صرفاً کم‌خوری نیست، بلکه هدف در این نوع رژیم، سالم‌خوری است. پزشک تغذیه متناسب با میزان چربی شکمی و اضافه وزن شما، رژیمی را طراحی می‌کند که متابولیسم بدن را افزایش داده و ضمن تأمین انرژی، سوخت‌وسازتان را نیز افزایش دهد. در این بین ممکن است به شما انواع خاصی از قرص‌های لاغری را پیشنهاد دهد که اکثراً گیاهی بوده و ضمن متعادل ساختن مزاج شما به آب کردن چربی‌های شکم و پهلو کمک می‌کند.شما می‌توانید در رژیم غذایی خود، از مواد غذایی گیاهی، سبزی‌جات، انواع میوه و حبوبات استفاده کنید که علاوه‌بر ریزمغذی‌های لازم، فیبر بالایی دارند و همچنین دیر هضم هستند. به این ترتیب کمتر احساس گرسنگی می‌کنید و در صورت اصلاح برنامهٔ غذایی، در مدت زمان مشخص، حجم معدهٔ شما کاهش پیدا کرده و میل‌تان به خوردن غذا کم می‌شود. در رژیم غذایی خود باید مصرف روزانهٔ آب را جدی بگیرید. بسیاری از افراد کمبود آب بدن را با افزایش میل به شیرینی‌جات نشان می‌دهند. در کنار تغذیهٔ سالم و ورزش اصولی، باید خواب کافی نیز داشته باشید.

جمع‌بندی

در این مطلب راجع‌به اهمیت چربی سوزی شکم و پهلو و راهکارهای مؤثر برای آب کردن چربی شکم صحبت کردیم. همان‌طور که گفتیم، چربی شکمی تنها به دلیل پرخوری یا ناسالم‌خوری نیست و ممکن است دلیل آن بیماری دیگری باشد که باید به‌موقع ریشه‌یابی شود. بهترین راهکار برای خلاص شدن از چربی‌های شکم و پهلو این است که به یک متخصص تغذیه مراجعه کرده و متناسب با وضعیت بدن خود، یک برنامهٔ غذایی مناسب دریافت کنید.‌ شما می‌توانید در کنار رژیم غذایی، حرکات ورزشی مخصوص چربی سوزی شکم و پهلو را انجام داده و در مدت زمان مشخص، به تناسب اندام و سلامت بدن خود برسید.